Na targach CMT Holiday Exhibition w Stuttgarcie w lutym pojawiło się ponad 1,900 wystawców z 96 krajów, a targi odwiedziło 250,000 zwiedzających.

Udział Egiptu w tej wystawie poprzedziły wycieczki zorganizowane przez Egipskie Biuro Turystyczne do pięciu największych niemieckich miast, tj.:  Berlin, Frankfurt, Monachium, Hamburg i Kolonia oraz intensywna kampania reklamowa w największych niemieckich gazetach i czasopismach specjalizujących się w turystyce i podróżach. Do tego przedsięwzięcia włączono również specjalistów i wystawców aby zaprezentować najpopularniejsze i najchętniej odwiedzane miejsca przez niemieckich turystów, w tym: Sharm el Sheikh i El Gouna nad Morzem Czerwonym, Port Ghalib i Soma Bay Resorts. Prezentacje przygotowało ponad 200 egipskich biur turystycznych.

Prezentacje Egiptu koncentrowały się zarówno na ofertach wypoczynku na plażach Morza Czerwonego jak i ponownym pobudzeniu turystyki kulturowej kraju. Kampania miała na celu zwiększenie świadomości biur podróży w odniesieniu do naturalnego potencjału Egiptu, w tym rozrywek takich jak wycieczki po pustyni oraz oazach, a także turystyki zdrowotnej i SPA oraz pól golfowych.

W najbliższym czasie Egipski Urząd ds. Turystyki organizować będzie kolejne kampanie, zarówno w Egipcie jak i w Niemczech, m.in. na targach ITB w marcu 2012 roku, gdzie Egipt wystąpi jako kraj partnerski. Zaplanowano też zorganizowanie konferencji w Luksorze i zaproszenie przedstawicieli ponad 300 niemieckich biur podróży. Jej tematem mają być nowoczesne technologie rezerwacji on-line, a także marketing i sprzedaż produktów turystycznych.

( źródło: Egipski Urząd Turystyki)