Najchętniej większymi rodzinami, niezmiennie szybko i wygodnie samolotem, w najbogatszej opcji wyżywienia i w dobrze ocenionym hotelu. Dzięki spokojnej atmosferze w turystycznym świecie, znowu do ulubionych destynacji z największymi biurami podróży i ze sporym wyprzedzeniem. Tak przedstawiają się najciekawsze kryteria lutowych zakupów wakacyjnych według dwóch portali turystycznych: wakacje.pl oraz EasyGo.pl.

Kierunki turystyki

Zmiany, które najlepiej widać w zestawieniu lutowym, obrazują odradzający się porządek w branży. Po zeszłorocznych niepokojach nie ma już śladu i Egipt z wynikiem 34 proc. odzyskał pozycję lidera. Kierunki, które zyskały na Jaśminowej Rewolucji, zajmują dzisiaj dwa pozostałe miejsca na podium. Turcja z 12-proc. udziałem w sprzedaży oraz Hiszpania z 11 proc. wśród wyborów klientów obu portali. Greckie wyspy, stanowiące spokojną ostoję, pomogły utrzymać tą destynację wśród najchętniej wybieranych – 9 proc.użytkowników zdecydowało się w większości na wypoczynek właśnie na nich. Atrakcyjna cenowo i ciepła Tunezja stopniowo zyskuje na popularności i w lutym zdecydowało się na nią 6 proc. klientów, czyli nieco więcej niż przed rokiem.

Wyżywienie

Wypoczywając, w pełnych atrakcji kompleksach, klienci najchętniej wybierają najbogatszy pakiet wyżywienia w postaci All Inclusive. W tym roku jest to 67% wszystkich rezerwacji. Kosztem najatrakcyjniejszej opcji tracą nieco dwa posiłki, które zanotowały spadek zainteresowania i osiągnęły 17% wynik. Na podobnym 3% poziomie utrzymują się śniadania oraz wyżywienie we własnym zakresie. Z pozostałych, zgodnych z programem imprez, opcji korzysta 10% Polaków, wykupujących urlop.

Last minute

Łowcy promocji skorzystali z atrakcyjnych ofert i wyjazdy z ostatniej chwili stanowiły 22 proc. ogólnej sprzedaży. Oznacza to ponad 6-proc. wzrost.

Wcześniej Taniej

Na wysokim poziomie utrzymuje się sprzedaż Wcześniej Taniej. Ponad 60 proc. klientów, korzystających z portali Wakacje.pl i EasyGo.pl, planuje wypoczynek ze sporym wyprzedzeniem.

Za ile?

Kolejny miesiąc nowego roku utrzymuje tendencję droższych imprez. W poszukiwaniach jakości klienci przeznaczyli w lutym na wakacje średnio 5521,57zł, a to o 70,91zł więcej niż rok temu. Na podobnym poziomie sprzedaży utrzymały się najdroższe wyjazdy, zyskały ekonomiczne propozycje z przedziałów między 2000-4000zł, a najmniejszą 8-proc. popularnością, podobnie jak w styczniu, cieszyły się najtańsze propozycje urlopowe.

Na ile?

W imię zasady krócej, ale częściej, w lutym to po raz kolejny najwięcej pojawiło się 7-dniowych wyjazdów. Zdecydowało się na nie 61 proc. wszystkich, dokonujących rezerwacji klientów. Na dwa razy dłuższy wypoczynek pozwolił sobie co czwarty turysta, a pozostałe niestandardowe długości pobytów zyskały w tym roku na popularności i stanowiły 16 proc. udziału w sprzedaży.

( źródło: tur-info.pl)